Agricover creste cu 18% si isi consolideaza pozitia de lider in segmentul romanesc de agribusiness

Cifra de afaceri Agricover pentru 2014 creste de la 1,1 miliarde Lei la 1,3 miliarde Lei, continuand ritmul de dezvoltare din anii anteriori

Bucureşti, x aprilie 2015 – Agricover, prima platforma de solutii integrate pentru agricultura, a inregistrat o cifra de afaceri de 1,3 miliarde lei (peste 292 milioane de euro) in anul 2014, reprezentand o crestere cu 18% fata de anul 2013.

„Mentinerea unui ritm constant de crestere este rezultatul direct al eforturilor noastre pentru consolidare operationala, care au dus la cresterea capacitatii de a raspunde tot mai eficient nevoilor clientilor. Astfel, in 2014, am inregistrat o crestere de x% a bazei de clienti si o crestere de x% a serviciilor acordate bazei existente de clienti. Aceste rezultate reflecta rolul nostru de dezvoltator de agribusiness inovator, capabil sa ofere solutii integrate adaptate si eficiente partenerilor nostri fermieri”, a declarat Stefan Bucataru, Director General Agribusiness.

Anul 2014 a insemnat o reasezare a structurii de business a Agricover  pe doua axe principale – zona Agri-business si zona de business Agri-finance. Unitatea Agri-business reuneste toate activitatile operationale ce tin de distributia de inputuri agricole pentru fermele vegetale si zootehnice si comercializarea outputurilor – cereale, lapte, porc, legume si fructe produse de producatorii romani.

Principalele repere care au marcat anul 2014:

Lansat in iunie 2014, programul „Dor de Gust” pentru legumele si fructele romanesti, reprezinta un bun exemplu in ceea ce priveste modul de functionare a modelului de business al Agricover. Platforma „Dor de Gust” ofera stabilitate si un management al riscului, accesul la inputuri si finantare, si, poate cel mai important lucru, vine cu o solutie de valorificare sigura, constanta si eficienta a productiei in principalele retele de retail din tara. In acest program sunt inscrisi peste 340 de fermieri si au fost distribuite peste 4.500 de tone de legume si fructe romanesti in retelele de retail, insumand peste 360 de magazine.

Divizia Agricover Livestock asigura valorificarea productiei a X de ferme de porci, totalizand peste 180.000 de capete de porci in 2014. De asemenea, achizitia si valorificarea de lapte  catre procesatori a atins un volum de 37.600 tone.

Suportul real dedicat fermierilor intr-o piata dificila, transpus în siguranţa totala in desfacerea productiei, plata rapida a produselor valorificate si prefinantarea ciclului de productie au fost coordonatele strategice ale diviziei Livestock inca de la infiintare.

Agricover Cereale şi-a concentrat strategia de business pe soluţii de risc management si parteneriate strategice pentru desfacere. In 2014, Agricover a introdus mecanismul de achizitionare a cerealelor de la fermieri cu pret variabil in functie de evolutia post-tranzactie a pretului culturii respective pe MATIF, in baza carora unii fermieri si-au ameliorat pretul de vanzare a recoltei anului 2014 cu pana la 20%, fata de momentul recoltei.

Diversificarea si securizarea portofoliului de destinatii pentru productia in crestere a partenerilor fermieri a constituit, de asemenea, o preocupare constanta a Agricover. In acest sens, s-a avut in vedere intarirea relatiei de parteneriat strategic cu traderii internationali si securizarea pozitiei de furnizor principal in cel mai mare terminal de export, Constanta, asigurand, in acest fel, cresterea activitatilor de comercializare a outputurilor. In 2014, Agricover a tranzacţionat si valorificat peste 900.000 de tone de cereale şi oleaginoase.

„Misiunea noastra este aceea de a facilita accesul partenerilor nostri fermieri la cele mai noi tehnologii si de a le asigura solutii complete si sigure necesare dezoltarii afacerilor lor in conditii de maxima eficienta si competitivitate. Suntem convinsi de potentialul de dezvoltare a agriculturii romanesti iar noua structura are in vedere accelerarea cresterii si imbunatatirii eficientei operationale pentru a putea servi eficient nevoile clientilor nostri”, a adaugat Stefan Bucataru, Director General Agribusiness.

Despre Agricover

Agricover este prima platformă de soluţii integrate pentru agricultură, lider în agribusiness şi o verigă esenţială în lanţul valoric fermier – procesator – consumator. Cu un model de business puternic integrat, Agricover susţine eficienţa întregului lanţ valoric, oferind o gamă completă de servicii şi soluţii tehnologice, create pentru a răspunde nevoilor reale ale clienţilor săi şi pentru a creşte performanţa lor. Soluţiile integrate oferite fermierilor includ seminţele, îngrăşămintele, motorina, produsele fitosanitare, consultanţa tehnică de specialitate, suportul financiar, asigurarea recoltei, serviciile logistice şi de siloz, precum şi sprijinul pentru valorificarea recoltelor. Echipa Agricover, cu peste 600 de angajaţi, este mereu aproape, în contact cu clienţii săi, cu suport tehnic şi expertiză, răspunde rapid şi găseşte soluţii adaptate pentru a susţine productivitatea şi competitivitatea lor. Grupul Agricover cuprinde: Agricover Distribuţie, Agricover Cereale, Agricover Silozuri, Agricover Logistică, Agricover Credit, Agricover Livestock, Agricover Bulgaria, Covera.ro.